כל הדרכים שלנו להגן עליך

למומחים של “גלית – החברה לאיכות הסביבה” מגוון פתרונות להרחקת ראדון מביתך וממקום עבודתך בעזרת ציוד המיגון הטוב ביותר המבטיח פתרון לצמיתות. מספר אמצעים בהם אנו משתמשים להרחקת ראדון:

אוורור מאולץ
ניתן לשפר את איכות האוויר ולהפחית ריכוזי ראדון במבנים בעזרת אוורור מאולץ ע”י ונטות גדולות. כדי למנוע זרימה מוגברת של גזים (כולל ראדון) מן הקרקע לתוך המבנה יש להבטיח שתנועת האוויר תהיה מן החוץ לפנים ולא להיפך זאת באמצעות התקנת מכשיר הגורם לאוורור מאולץ, שקצב זרימת האוויר דרכו מגיע לשלושה עד חמישה מטר מעוקב לדקה, ובכך מפחית פי עשרה את ריכוז הראדון במבנה.

איטום ראדון

חדירת גז הראדון למבני המגורים קורה ברוב המקרים דרך סדקים במעטפת המבנה, רצפות הבטון, חריצים, דרך מערכות צנרת ותקשורת. הגז מתרכז בדרך כלל בחללים בעלי מגע ישיר עם פני קרקע, קיימת גם תופעה של ריכוזים חריגים גם בקומות עליונות עקב חדירה דרך מערכות חשמל ותקשורת .

המומחים בגלית יודעים לאטום סדקים ופתחים אלו באופן מקצועי ובכך למנוע כניסה של גז הראדון אל תוך המבנה.

יתרה מכך, פעילות מנע בשלב תכנון והקמת המבנה ע”י המומחים שלנו תוכל למנוע אי נעימויות והוצאות מיותרות בעתיד.

מערכת לניקוז ראדון
באמצעות מערכות מתוחכמות לניקוז ראדון ניתן להיפטר מהסכנה במהירות ולמנוע את הישנותה בעתיד. המערכת לשאיבת גז ראדון מותקנת בסמוך ליסודות הבניין ופועלת לנטרול הסכנה. פעילותה של המערכת אינה מפריעה לשִגרת היום ומאפשרת שהייה במבנה גם בעת הוצאת הגז. המערכת מאושרת על ידי הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה ומידת יעילותה עולה על 98 אחוזים. התקנת המערכת היא חד פעמית והיא מבטיחה את הרחקת גז הראדון לשנים רבות.

מערכת לניקוז ראדון לפתרון לפני בנייה – soil gas collector

השימוש במערכת SGC מונע חדירת ראדון למבנה ע”י צבירה של ריכוזי הרדון ביריעת פוליאסטר, לאחר מכן מערכת צינורות מובילה את הגז אל מחוץ לקרקע המבנה בעזרת מפוח ובכך מונעת מהגז לחדור אל תוך הבית. מערכת זו יעילה ביותר והוכיחה את עצמה הן בארץ והן בחו”ל ונמצאת בשימוש נרחב בארה”ב.
המערכת מונחת על גבי אדמת מילוי מיושרת או על גבי ארגזי פוליביט או חצץ בגובה 10 ס”מ. לאחר הכנה סופית של הקרקע ולפני הנחת רשת הברזל, הניילון או יציקת הרצפה. המערכת מונחת בהיקף הפנימי של המבנה מהקירות החיצוניים, וכך כל המבנה מוגן ללא תלות בבניה הפנימית של המבנה.

יש להעביר צינור ניקוז מהמערכת אל גג הבניין כאשר גובה הצינור יסתיים  כ- 120 ס”מ מעל לנקודה הגבוהה ביותר במבנה. כמו כן יש לתכנן נקודת חשמל אשר מוגנת ממים אשר תתחבר למפוח במידת הצורך.

  • המערכת מתאימה למקומות בעלי חריגה נמוכה או גבוהה.
    • אין צורך במספר מערכות. מערכת אחת מספיקה לכל החדרים.

מערכת לניקוז ראדון לפתרון במבנים קיימים – Active Soil Depressurization

גז ראדון משתחח מהאדמה כאשר המבנה יוצר עליו לחץ פיזי ,השימוש במערכת מורידה את הלחץ בכך שבאופן אקטיבי היא מושכת את הגז ואת האוויר אשר נמצא מתחת לבניין כלפי מעלה בעזרת צינורות PVC ומאוורר, ומשחררת אותם מעל גובה הבניין כלפי מעלה בדומה לעקרון הפעולה ב SGC .
• המערכת מתאימה למקומות בהם החריגה נמוכה או גבוהה.
• אין צורך במספר מערכות. מערכת אחת מספיקה לכל החדרים.
• המערכת מותקנת מתחת לרצפה , לאחר התאמתה לשיטות הבנייה בארץ. פעולתה שקטה ואינה גורמת להפרעה בשגרת החיים בבית, אינה מרעישה או פולטת אוויר קר או חם עקב פעולתו של המאוורר.

הרחקת ראדון מביתך ועבודתך – זו האחריות שלך. צלצל למומחים שלנו ונגיע.